Хмарні технології в навчально-виховній роботі вчителя

Вчитель математики та інформатики Кожухівська Н.В.





Мистецтво навчання не в умінні повідомляти,
а в умінні збуджувати, будити, оживляти
                                        (А.Дистерверг).
  Сучасний період розвитку суспільства, оновлення всіх сфер соціального і духовного життя потребує якісно нового рівня освіти, який відповідав би міжнародним стандартам. Використання інноваційних технологій значною мірою підвищує ефективність навчального процесу, сприяє високому інтелектуальному розвитку учнів, забезпечує оволодіння навичками саморозвитку особистості, можливістю думати, творити.
Сьогодні уявити життя без комп'ютера, Інтернету та IT технологій практично неможливо. Навчання з використанням новітніх технологій відкриває для учнів можливості співпраці зі своїми ровесниками, дає змогу реалізувати природне прагнення людини до спілкування, сприяє досягненню учнями вищих результатів засвоєння знань і формування вмінь.
Перехід України до інформаційного суспільства, коли до Інтернету може підключись практично будь-яка людина, обумовлює можливість переходу до так званих «Хмарних послуг». Останнім часом впровадження хмарних технологій стрімко зростає, завдяки цьому освіта стає ще доступніша, адже, вчитися можна скрізь: у приміщенні та на відкритій місцевості.
Хмарні технології — це технології, які надають користувачам Інтернету доступ до комп’ютерних ресурсів сервера і використання програмного забезпечення як онлайн-сервіса. Загальною перевагою для всіх користувачів хмарних технологій є те, що отримати доступ до «хмари» можна не лише з ПК чи ноутбука, але також з нетбука, смартфона, планшета, тому що головною вимогою для доступу є наявність Інтернету, а для роботи програмного забезпечення «хмари» використовуються потужності віддаленого серверу; споживачі використовують програми без їх установки. Слід зазначити, що користуватися хмарою можуть одночасно тисячі людей, що мають права доступу.
Для того, щоб захопити дітей, зробити виконання домашніх завдань цікавим заняттям, ми вчимося працювати в сервісі Google Drive - безкоштовному онлайн-офісі, що включає в себе текстовий (9 клас Довідник "Растровий графічний редактор AdobePhotoshop"), табличний процесор(Математика 11 клас «Циліндр»), сервіс для створення презентацій(Класний керівник. Відеоматеріали «Безпека вплобутів»(спільний проект)), а також використання форм для створення он-лайнових тестів та проведення рефлексії (2 клас. Тести «З чого все почалося», Математика. Рефлексія до уроку )
Наступний сервіс, який я активно використовую у своїй роботі – це PREZI.  Цей сервіс дозволяє створювати он-лайн презентації нового зразка. І що найважливіше – працювати над ними може ціла група учнів, оскільки сама презентація знаходиться в базі даних Інтернету і будь-хто бажаючий може отримати доступ. Для цього достатньо лише зареєструватися і перейти за посиланням.(Класний керівник. Відеоматеріали «Найбільше багатство - здоров’я», 10 клас. Теми для проектної роботи. 13. «Штучні супутники землі»(PREZI))
Чому б не перетворити нашу презентацію на невеличкий анімаційний ролик?  Це точно приверне увагу аудиторії та змусить довести ідеї до кінця. Динамічні анімаційні презентації стають просто-таки маст-хевом (необхідна річ, предмет першочергової потреби і постійного користування) в арсеналі успішної людини. Тим більше, що створення анімаційних презентацій стає не набагато складнішим за користування звичним вже PowerPoint. Тому я використовую сама і пропоную дітям використовувати спеціальні сервіси PowToon та VideoScribe. Скрайбінг - новітня техніка презентації, де використовується прийом анімації з ефектом промальовування від руки. Зроблена таким чином презентация точно не залишиться непоміченою, і представлення своїх ідей буде ефектним. (10клас. Теми для проектної роботи. 5.«Письменники рідного краю», Класний керівник. Відеоматеріали «Шкідливі звички», Інформатика. Відео до уроків «Казка про золоті правила»)
Ще одна технологія, яка розвиває не тільки учнів, а й учителя, робить його роботу приємною, успішною, результативною, полегшує працю, забезпечує професійне зростання, це технологія web-2.0. Завданням сучасного вчителя є навчити учнів виявляти та використовувати  можливості соціальних освітніх мереж для підвищення якості навчання та розвитку інформаційної компетентності. Тому на уроках я часто використовую сервіс LearningApps.org для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. На сервісі представлено багато інтерактивних  вправ, які були розроблені різними зареєстрованими користувачами та мною для урізноманітнення форм навчального процесу. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою, або як індивідуальні вправи для учнів. (4 клас. Вправи «Інформаційні процеси», Класний керівник. Вправи до класних годин «Портрети видатнихлюдей»)
Зараз спостерігається поступова міграція освітніх сервісів за допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та інформаційних ресурсів в хмару, що згодом приведе до стрімкого впровадження цих сервісів в освіту і соціальну сферу. 

Немає коментарів:

Дописати коментар