ІКТ технології в самостійній роботі учнів і вихід на Міжнародний простір

Вчитель англійської мови Луценко М.Г.


Відповідно до програми для загальноосвітніх навчальних закладів з іноземних мов, головна мета навчання  іноземної мови -  формувати в учнів комунікативну компетентність з урахуванням комунікативних умінь,  формувати  уміння та навички спілкуватися в усній і письмовій формі.
З кожним роком питання забезпечення належного рівня інформаційного обслуговування навчального процесу стає більш актуальним, розширюєтся вплив інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) на систему навчання.
На уроках англійської мови я використовую ІКТ для пошуку та отримання додаткової інформації; розширення та поглиблення знань з використанням системи Інтернет, більш повного задоволення особистісно-орієнтованих запитів учнів; формування та закріплення навичок, прийомів, способів, умінь їх застосування; комплексного застосування ІКТ з іншими видами дидактичних засобів.
Використання ІКТ у навчальному процесі, комп'ютерної підтримки у викладанні англійської мови дозволяє внести кардинально нове у звичайні форми роботи вчителя, сприяє цікавому і повнішому, всебічному розкриттю, зрозумілішому поданню навіть дуже складного навчального матеріалу, і тим самим сприяє значному скороченню навчального часу для успішного засвоєння теми.
Саме тому на уроках англійської мови я намагаюся використовувати новітні методи навчання для забезпечення природної потреби використання іноземної мови та підвищення мотивації учнів до вивчення мови.
Одним з таких методів виступають комп'ютерні технології. Комп'ютер природно вписується в життя учнів і є одним з найефективніших засобів, що допомагає значно урізноманітнити процес навчання.
Комп'ютеризація навчального процесу спонукає до перегляду традиційних форм і методів викладання іноземної мови, виникнення таких нових форм проведення уроків, як "метод проектів". Тому на своїх заняттях я використовую створення та захист проектів учнями за різними напрямками із застосуванням презентацій та мультимедійного проектору. Спершу для виконання проектних робіт учні використовували програму PowerPoint. Але час змінюється і нам стають доступними нові техніки презентацій (програми Movie Maker, Prezi, скрайбінг).http://ulianovkaschool.blogspot.com/p/projects.html
Використання мультимедійної презентації сприяє активізації уваги всього класу; співвідношенню класної та позакласної самостійної роботи учнів; економії навчального часу; формуванню комп'ютерної мультимедійної компетентності як учителя, так і учня; розвитку креативних здібностей учнів.
Крім цього, впровадження в практику роботи школи інноваційних технологій, покликаних формувати полікультурну мовну особистість, готову до плідної міжкультурної комунікації, має вирішальне значення у підвищенні якості володіння школярами іноземною мовою. З 2016 року учні нашої гімназії отримали можливість брати участь в он-лайн конференціях  міжнародної програми “Face to Faith”.
“Face to Faith” – це глобально-шкільна програма від організації “Tony Blair Faith Foundation”, активно діюча у великій кількості шкіл у країнах по всьому світу. Розроблена для учнів 12-17 років, “Face to Faith” дає змогу безпосередньо спілкуватися учням із своїми однолітками, дізнатися багато цікавого про життя, цінності, вірування та культуру в інших країнах від ровесників, розповісти про себе та свої цінності та проявити голос, який буде почутий у всьому світі.
Учні мають доступ до взаємного спілкування через супроводжені експертами відео-конференції та безпечне коло електронного спілкування (online community).
Спілкування відбувається виключно англійською мовою, тому учні мають надзвичайну можливість покращити знання англійської мови, знайти друзів та навчитися вести конструктивний діалог з однолітками інших країн. http://ulianovkaschool.blogspot.com/p/generation-global.html
Використання інформаційних технологій на уроках іноземної мови сприяє тому, щоб:
знайти шляхи включення кожного учня в процес уроку, використовуючи його індивідуальні здібності;
розвитку усіх чотирьох мовних навичок – читання, писання, мовлення і аудіювання;
оволодіння усним спонтанним мовленням;
адаптації учнів до проведення незалежного зовнішнього тестування, вміння працювати з тестами онлайн; http://ulianovkaschool.blogspot.com/p/check-your-knowledge.html
формуванню соціокультурної компетенції http://ulianovkaschool.blogspot.com/p/discover-usa.html
Застосування ІКТ у вивченні іноземної мови має велике практичне значення:
є ефективним засобом візуалізації навчального матеріалу, дозволяючи вчителю реалізувати свій творчий потенціал; http://ulianovkaschool.blogspot.com/p/grammar-is.html
допомагає вчителю у здійсненні особистісно-орієнтованого підходу до навчання;
сприяє розширенню кругозору учнів і підвищення їх культурного рівня; http://ulianovkaschool.blogspot.com/p/english-newspapers.html
є засобом підвищення мотивації до вивчення предмета;
стимулює пошукову діяльність учня і сприяє розвитку його творчих здібностей.
Організація самостійної роботи з допомогою інформаційних технологій забезпечує оптимальну для кожного конкретного учня послідовність, швидкість сприйняття матеріалу, можливість самостійної організації роботи; формує навички аналітичної і дослідницької діяльності; забезпечує можливість самоконтролю якості здобутих знань і навичок; заощаджує час учня. сприяють формуванню комунікативної (граматичної, країнознавчої, лінгвістичної) та інтелектуальної компетенції учнів.
Хочу зазначити, що використання інформаційних технологій у навчальному процесі значно підвищує ефективність засвоєння матеріалу учнями .   Крім того,  уроки з застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій, дають змогу підвищити зацікавленість учнів у навчальному процесі, ефективніше взаємодіяти педагогу та учням, підвищують ефективність навчання. ІКТ дозволяють на практиці використовувати психолого-педагогічні розробки, що забезпечують перехід від механічного засвоєння знань до оволодіння умінням самостійно здобувати нові знання.


Немає коментарів:

Дописати коментар