Вчитель англійської мови Луценко М.Г.
Відповідно до програми для загальноосвітніх навчальних закладів з іноземних мов, головна мета навчання іноземної мови - формувати в учнів комунікативну компетентність з урахуванням комунікативних умінь, формувати уміння та навички спілкуватися в усній і письмовій формі.
З
кожним роком питання забезпечення належного рівня інформаційного обслуговування
навчального процесу стає більш актуальним, розширюєтся вплив
інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) на систему навчання.
На
уроках англійської мови я використовую ІКТ для пошуку та отримання додаткової
інформації; розширення та поглиблення знань з використанням системи Інтернет,
більш повного задоволення особистісно-орієнтованих запитів учнів; формування та
закріплення навичок, прийомів, способів, умінь їх застосування; комплексного
застосування ІКТ з іншими видами дидактичних засобів.
Використання
ІКТ у навчальному процесі, комп'ютерної підтримки у викладанні англійської мови
дозволяє внести кардинально нове у звичайні форми роботи вчителя, сприяє
цікавому і повнішому, всебічному розкриттю, зрозумілішому поданню навіть дуже
складного навчального матеріалу, і тим самим сприяє значному скороченню
навчального часу для успішного засвоєння теми.
Саме
тому на уроках англійської мови я намагаюся використовувати новітні методи
навчання для забезпечення природної потреби використання іноземної мови та
підвищення мотивації учнів до вивчення мови.
Одним
з таких методів виступають комп'ютерні технології. Комп'ютер природно
вписується в життя учнів і є одним з найефективніших засобів, що допомагає
значно урізноманітнити процес навчання.
Комп'ютеризація
навчального процесу спонукає до перегляду традиційних форм і методів викладання
іноземної мови, виникнення таких нових форм проведення уроків, як "метод
проектів". Тому на своїх заняттях я використовую створення та захист
проектів учнями за різними напрямками із застосуванням презентацій та
мультимедійного проектору. Спершу для виконання проектних робіт учні використовували
програму PowerPoint. Але час змінюється і нам стають доступними нові техніки
презентацій (програми Movie Maker, Prezi, скрайбінг).http://ulianovkaschool.blogspot.com/p/projects.html
Використання
мультимедійної презентації сприяє активізації уваги всього класу;
співвідношенню класної та позакласної самостійної роботи учнів; економії
навчального часу; формуванню комп'ютерної мультимедійної компетентності як
учителя, так і учня; розвитку креативних здібностей учнів.
Крім
цього, впровадження в практику роботи школи інноваційних технологій, покликаних
формувати полікультурну мовну особистість, готову до плідної міжкультурної
комунікації, має вирішальне значення у підвищенні якості володіння школярами іноземною
мовою. З 2016 року учні нашої гімназії отримали можливість брати участь в
он-лайн конференціях міжнародної програми “Face to Faith”.
“Face
to Faith” – це глобально-шкільна програма від організації “Tony Blair Faith
Foundation”, активно діюча у великій кількості шкіл у країнах по всьому світу.
Розроблена для учнів 12-17 років, “Face to Faith” дає змогу безпосередньо
спілкуватися учням із своїми однолітками, дізнатися багато цікавого про життя,
цінності, вірування та культуру в інших країнах від ровесників, розповісти про
себе та свої цінності та проявити голос, який буде почутий у всьому світі.
Учні
мають доступ до взаємного спілкування через супроводжені експертами
відео-конференції та безпечне коло електронного спілкування (online community).
Спілкування
відбувається виключно англійською мовою, тому учні мають надзвичайну можливість
покращити знання англійської мови, знайти друзів та навчитися вести
конструктивний діалог з однолітками інших країн. http://ulianovkaschool.blogspot.com/p/generation-global.html
Використання
інформаційних технологій на уроках іноземної мови сприяє тому, щоб:
знайти
шляхи включення кожного учня в процес уроку, використовуючи його індивідуальні
здібності;
розвитку
усіх чотирьох мовних навичок – читання, писання, мовлення і аудіювання;
оволодіння
усним спонтанним мовленням;
адаптації
учнів до проведення незалежного зовнішнього тестування, вміння працювати з
тестами онлайн; http://ulianovkaschool.blogspot.com/p/check-your-knowledge.html
формуванню
соціокультурної компетенції http://ulianovkaschool.blogspot.com/p/discover-usa.html
Застосування
ІКТ у вивченні іноземної мови має велике практичне значення:
є
ефективним засобом візуалізації навчального матеріалу, дозволяючи вчителю
реалізувати свій творчий потенціал; http://ulianovkaschool.blogspot.com/p/grammar-is.html
допомагає
вчителю у здійсненні особистісно-орієнтованого підходу до навчання;
сприяє
розширенню кругозору учнів і підвищення їх культурного рівня; http://ulianovkaschool.blogspot.com/p/english-newspapers.html
є
засобом підвищення мотивації до вивчення предмета;
стимулює
пошукову діяльність учня і сприяє розвитку його творчих здібностей.
Організація
самостійної роботи з допомогою інформаційних технологій забезпечує оптимальну
для кожного конкретного учня послідовність, швидкість сприйняття матеріалу,
можливість самостійної організації роботи; формує навички аналітичної і
дослідницької діяльності; забезпечує можливість самоконтролю якості здобутих
знань і навичок; заощаджує час учня. сприяють формуванню комунікативної
(граматичної, країнознавчої, лінгвістичної) та інтелектуальної компетенції
учнів.
Хочу
зазначити, що використання інформаційних технологій у навчальному процесі
значно підвищує ефективність засвоєння матеріалу учнями . Крім того, уроки з застосуванням
інформаційно-комунікаційних технологій, дають змогу підвищити зацікавленість
учнів у навчальному процесі, ефективніше взаємодіяти педагогу та учням,
підвищують ефективність навчання. ІКТ дозволяють на практиці використовувати
психолого-педагогічні розробки, що забезпечують перехід від механічного
засвоєння знань до оволодіння умінням самостійно здобувати нові знання.
Немає коментарів:
Дописати коментар